torsdag 4. desember 2014

Kjerringråd #1: Lån en baby!

Av alle teite kjerringråd for å forbedre fruktbarhet må jeg si at dette er min favoritt!

Jeg tror jeg har forsøkt de fleste "gode råd" i løpet av disse årene hvor vi har forsøkt å få barn:
Bli gravid med kjerringråd

  • Ligge med bena høyt etter sex
  • Sex i alle mulige anbefalte stillinger
  • Drikke grapefruktjuice og ingefær
  • Morgensex
  • Tran, folsyre
  • Spist masse grønnsaker i alle regnbuens farger
  • Spist fet iskrem (mmmm...)
  • Blitt bedt for
  • Salviete
  • Yoga for fruktbarhet
  • Akupunktur
  • Meditasjon
  • Kuttet koffein


Selv om ingenting har hjulpet så langt så er jo det aller meste ganske harmløst og noe faktisk veldig sunt. Det eneste som kostet litt her var akupunktur (ble forsøkt før utredning og akupunktøren var veldig påpasselig med å informere om at vi burde få sjekket oss hos en lege), men om det ikke gjorde meg gravid så hjalp det i alle fall på andre ting. Jeg har lenge hatt kraftige smerter første dag i syklusen, og dette ble MYE bedre etter noen behandlinger. 

Nå til det siste kjerringrådet: Lån en baby! Og det har jeg nå gjort. Jeg har dullet, matet, rapet, skiftet bleier, dullet, vugget, pleiet, dullet og til slutt dullet i søvn. Masse gode babyvibber er sendt rett i  hypofysen, så nå må min kjære livmor ha forstått at det er dit vi skal! Kjerringrådet sier også at man kan hviske Ønsket til babyen da de fortsatt har tett kontakt med den andre siden, så da har jeg like godt gjort dette også. Hvis dette er det som skal til så må det jo være tidenes koseligste kjerringråd, eller hva? :) 

Det er masse liv og røre i eggstokkene mine om dagen, så nå håper jeg eggene har fått med seg denne lille baby-boosten før de skal ut. Snart er det kontroll på sykehuset og det blir spennende å se hvor store de har blitt. Heia folikler!! 

6 kommentarer:

  1. Lykke til med egguttak og innsett! Håper det klaffer denne gangen. Jeg ruger første dag for første gang på to forhåpentligvis gullegg :) Har ingen baby å låne akkurat nå, men håper det går veien likevel!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk!! :)
      Hvordan gikk egguttaket? Så veldig spennende med 2 embryo også, håper de klorer seg fast! Lykke til til deg også, håper de lange to ukene går fort. :)

      Slett
  2. Takk for det :) Håper også det går fort! Jeg har så og si bestemt meg for å være sykemeldt i perioden og nyte livet på alle mulige måter :) Hva med deg?
    Egguttaket var vondt, men var jo på en snurr og for en så god sak klarer man det meste. Fikk ut 7 egg der 6 ble befruktet, men ingen egnet seg til frysing. Men la oss håpe ebryoene i magen gjør jobben sin!! :)
    Vet du hvilken dag du skal ha uttak?

    SvarSlett
    Svar
    1. Det må være deilig å kun drive egenpleie gjennom de lange TWW. :) jeg skal ikke være sykmeldt utover de 3 dagene med uttak/innsett, men har noen velkomne feriedager til gode. Gleeeeder meg til juleferie! :)
      Uttak blir på tirsdag og jeg gleder meg ikke akkurat. Det er mange folikler å tømme denne gangen også, men heldigvis får jeg en annen type (sterkere) smertelindring enn sist. Håper det tar toppen av smertene i alle fall.
      Så bra at de satte inn 2 når de ikke kunne fryses. Tenk for en julegave om begge (!) fester seg! :D

      Slett
  3. Håper uttaket ikke blir så ille som du frykter og at du får nok smertestillende! :)
    Jeg skal ta vare på meg selv som godt jeg kan og det hadde vært for godt til å være sant om de små frøene i magen festet seg!!
    Dette er ganske spennende og rett og slett helt utrolig fantastisk at man har mulighet for denne type behandling. Håper vi lykkes begge to veldig snart :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg kunne ikke vært mer enig!!
      Krysser alt jeg har for at julestorken kommer til oss begge i år! :)

      Slett