mandag 10. november 2014

Ventetider med IVF - forsøk 2

Jeg tok en titt på statistikken og ser at det er veldig mange lesere på innlegget Ventetider med IVF.  Jeg har ikke tall på hvor mange googlesøk jeg selv gjorde mens vi ventet, det blir jo nærmest altoppslukende når man helst skulle vært gravid i går. Her er en liten oppdatering på ventetider i 2. forsøk.



Jeg ringte sykehuset for å få svar på blodprøven etter siste fryseforsøk (som jeg da visste var negativ), og hadde i forkant stålsatt meg på å måtte vente til over jul "for at kroppen skal få tid til å hente seg inn". Dette har jeg jo lest så mange steder og jeg gruet meg til en jul med vente-abstinenser. Så, sykepleier regnet på syklus og datoer og fant ut at de hadde en ledig plass før jul som (nesten) passet med min syklus. Jeg jublet og gråt på samme tid! Jeg må spraye i en ekstra uke for å få det til å passe med kapasiteten, og det gjør jeg gladelig.

Kort oppsummert: Etter negativ TIN får jeg starte opp i første syklus, altså 20 dager etter negativ test-mens.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar