lørdag 8. november 2014

Å planlegge for hormonkjør!

Oh yes, da er det straks tid for å regulere hormoner igjen! Nesesprayen står klar og vi har begynt å forberede oss.

Selv om nedreguleringen gikk relativt smertefritt sist runde sies det at man kan reagere forskjellig hver gang. Jeg var en engel sist (ja, det er helt sant og bekreftet av min kjære) og svevde på rosa skyer, men sjansen for at jeg blir et hormontroll denne gangen er definitivt der.

Når det er sagt så er jeg ganske sikker på grunnen til denne "engleoppførselen":





  1. Jeg var overlykkelig over å endelig være i gang! Ventetiden var over og vi kunne endelig gjøre noe aktivt for å bli gravide. 
  2. Jeg hadde forberedt meg på at nå kom "overgangsalderen", og hadde et bevisst forhold til egne reaksjonsmønstre. 
  3. Jeg kledde meg med lag-på-lag klær slik at det var enkelt å fjerne et plagg når hetetoktene kom. Man kan bli skikkelig irritert av å være klam, så dette var en god quick-fix.
  4. Min kjære var fantastisk!! Han dullet og passet på meg, hadde middagen klar når jeg kom hjem, tørket støv (!!!), vasket badet, ... Ja han eliminerte rett og slett alle fillegrunner vi kvinner har for å klikke litt. 
  5. Masse bra sex! (Før hormonsprøytene og ballongmagen da) :p

Så, hva med denne runden? Dette er min lille liste for nå:
  1. Julevasken skal tas i helgen!
  2. Julegaver skal ordnes (no way om jeg skal gå på shopping i julekaos)
  3. Frisørtime (fordi det er digg og for færrest mulige dårlige hårdager)
  4. Yoga! Masse yoga! Herlig med avslappet kropp og sinn.
  5. Bestille time til fotmassasje (også fordi det er digg... Og fordi jeg fortjener det) ;)


Og til alle dere herlige damer som sprayer for tiden: Ikke glem å gjøre noe godt for dere selv! Dette er virkelig tiden for å ta ekstra godt vare på seg selv, og jeg er helt sikker på at mennene er enige. Jeg tror faktisk de blir veldig glade om vi SIER hva vi har behov for og hva de kan gjøre for oss denne perioden. De er også en del av denne prosessen selv om det er våre kropper som får gjennomgå, og hvis de vet hvordan de kan bidra tror jeg det letter en liten bør fra deres skuldre.

Lykke til med eggproduksjonen alle sammen! :)






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar