lørdag 15. november 2014

Nedregulering

Nå er det en uke siden jeg begynte å spraye (Synarela). Jeg nevnte i et tidligere innlegg at jeg ikke hadde noe særlig med bivirkninger utover lette hetetokter. Dette må jeg nå korrigere.

Min sinnsstemning er påfallende lik som forrige gang, og vi kan ikke helt påberope oss den samme lettelsen over å "endelig" være i gang. Nå har vi jo holdt på med medisinering mesteparten av tiden de siste 8 månedene, og det er kun med Synarela jeg blir slik.


Følelsesmessige svingninger
Synarela nesespray bivirkninger
Og jeg er glad! Sånn skikkelig glad, alt er greit og halleluja-stemning! Latter, tøysing og dansing, elendige kommentarer som bare jeg syntes er morsomme, fryder meg over å vaske klær og skifte sengetøy, har masse energi etter endt arbeidsdag. Jeg har ikke merket at jeg endrer adferd selv, men når han forteller ser jeg det jo. Og så kom tårene. Og han måtte også minne meg på forrige runde når jeg plutselig satt og gråt til en scene av frøken Zeta Jones på karatetrening. Og jeg snakker ikke bare om uskyldige tårer, neida, jeg STORTUTET! Og det var visstnok ganske komisk å se på. ;)

Rent kroppslig merker jeg ikke noe særlig, bortsett fra litt høyere puls i timen etter spraying. Ingen hetetokter så langt (men jeg regner med de kommer snart).

Jeg har lest om så mange som opplever veldig mange bivirkninger i nedreguleringsfasen, og vet jeg er heldig som har det så greit. Litt hysterisk lykkerus er jo ingenting i forhold til de tunge, og for noen smertefulle, ukene. Samtidig syntes jeg det er viktig å formidle dette også, det at det kan være helt greit å spraye. 

God helg alle sammen! :) 





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar