søndag 7. desember 2014

Klar for egguttak...

Altså, klar og klar, folliklene min er i alle fall klare; Passe store og flere enn jeg ønsket denne gangen. Gonal-mengden har vært vesentlig lavere denne runden i håp om litt færre follikler, men det ser ikke ut som det har hjulpet. Legen telte 14 på UL denne uken, samme som sist da jeg fikk ut 18 egg (det var noen follikler de ikke så før under uttaket da den ene eggstokken min "gjemmer" seg litt).

Kan vanskelig si at jeg gleder meg til uttaket, mer som at jeg stålsetter meg for det som kommer. Beroliget av at de gir meg andre smertestillende denne gangen håper jeg på det beste, og i alle fall på at det ikke blir fullt så vondt. Tirsdag er dagen om jeg er klar eller ikke. I kveld settes Ovitrelle og eggløsningen blir et faktum. Yeah! 


Jeg bekymret meg litt for dette med antall egg og eggkvalitet. Har lest rundt om på nettet at det ofte er dårligere kvalitet på eggene om det blir mange egg osv, uten at jeg helt har skjønt hvorfor. Det var roligere på sykehuset denne uken og jeg fikk anledning til å snakke litt med legen, var godt å få luftet litt tanker og spørsmål. Vedrørende eggkvalitet sa hun at det ikke trenger å være dårligere om det er mange. Eggene har jeg jo alt, og om det modnes 7 eller 18 spiller ingen rolle for kvaliteten. 

Sist hadde vi fine egg selv om de var mange... I'm calm! :) 

Alt man skal bekymre seg for altså! 

I sånne stunder, stunder da jeg tenker for mye, bekymrer meg, lurer på hvorfor ditt og hvorfor ikke datt er det utrolig godt å ha en mann som er like tilstede i prosessen som meg. Og det er veldig godt at han tar mine tanker og bekymringer på alvor, selv om han er mye mer rasjonell. Han forholder seg til fakta og forskning mens jeg løper rundt etter udokumendert synsing og alternative løsninger.  Og han er så fin når han dypt alvorlig sier at "hvis du har behov for å prøve dette så skal du gjøre det!", når jeg vet at han ikke i sin villeste fantasi hadde vurdert alternative behandlinger.

Omsorg, støtte og tilstedeværelse....

For en herlig mann jeg har! *føler seg heldig* :)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar